Docksmink!

Jag har kollat en del på youtube när dom gör sminkningar till halloween.. Och ja jag vet att det är långt till dess men jag va tvungen att prova det själv nu.. Kollat och kollat sen gjorde jag det.. inte lika dant såklart ^^

Här kommer det i ordning med bilder :D

1. Lägg en fundation i hela ansiktet (på munnen med) och ner på halsen.. Spelar ingen roll om du vill ha mörk eller ljus.. Lägg ett lager puder utanpå för att sätta fundationen..



2. Täck ögonbrynen helt.. Det va det svåraste tyckte jag.. men det finns många bra tutorials om hur man gör..



3. Börja med ögonen.. Förstora ögat genom att lägga en tjock vit linje under ögat..



4. Gör en ny fransrad under den vita linjen.. Rita dom nya brynen och börja med vilken skygga du vill ha på locket..



5. Släng på lösögonfransar uppe och nere.. Jag valde ett par fylligare där nere.. Rita några fransar intill ögonvrån om fransarna är för korta..



6. Nu, munnen.. Jag valde en röd mun men du kan välja vad du vill.. Först ett rött läppstift sen en röd ögonskugga för att sätta den.. Pssst! Läågg på några fräknar för det gulliga dockfejset..^^



7. Ner med håret..



8. Rita dit lite sprickor för att få en broken doll effekt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0